امام جمعه تبریز: هدایتگری فرهنگی بیش از هدایتگری سیاسی در نماز جمعه مدنظر است
امام جمعه تبریز:
هدایتگری فرهنگی بیش از هدایتگری سیاسی در نماز جمعه مدنظر است/بصیرت و آگاهی جامعه را ضد ضربه می‌کند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت:در نماز جمعه هدایتگری فرهنگی را از هدایتگری سیاسی بنیانی‌تر می‌دانیم؛ زیرا فرهنگ و اخلاق مردم بسیار مهم است و اگر آن اصلاح شود به تبع آن مسائل سیاسی هم حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روابط عمومی مانند ضربان قلب هر سازمان است و می‌تواند تلاش‌های یک سازمان را به نحو احسن به جامعه معرفی کند.

وی با تاکید به اینکه روابط عمومی توانایی عرضه و انعکاس اقدامات یک مدیر در جامعه را دارد، تصریح کرد: در مقابل اگر روابط عمومی سوءنیت داشته باشد، می‌تواند خدمات یک سازمان را وارونه نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه خودم نیز در عرصه فعالیتی روابط عمومی فعالیت کرده‌ام و مشکلات و تنش‌زایی این مسؤولیت را درک کرده‌ام، گفت: اگر برنامه‌های روابط عمومی به نحو احسن انجام شود، کسی تشکر نمی‌کند ولی اگر یک ایراد در کار باشد از صد جا ایراد می‌گیرد.

کار روابط عمومی تنش‌زایی زیادی دارد
وی با تاکید به سختی کار روابط عمومی در بخش تنش‌زدایی افزود: روابط عمومی هر سازمان روابط سختی و فشار زیادی را تحمل می‌کند در حالی که شیرینی زیادی هم دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به هدف جلسه امروز در راستای هماهنگی گرامیداشت تشکیل سالروز نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی بیان کرد: قبل از انقلاب در شهرها نماز جمعه خوانده می‌شد ولی نماز جمعه‌ای که بعد از انقلاب توسط امام راحل راه‌اندازی شد، تبدیل به مرکز وحدت نظام شده است.

وی با تاکید به اینکه همیشه نظریه نظام در رابطه با سیاست‌های کشور را از خطیب جمعه دریافت می‌کردند و از این رو جایگاه نماز جمعه بسیار مهم است، گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا و عامل وحدت بین آحاد مردم است که باید در نماز جمعه صدای وحدت شنیده شود و همه را با هر سلیقه‌ای یکجا جمع کند.

امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی جنگ نرم است
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اذعان داشت: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی، بصیرت، اخلاق و قرارگاه به اصطلاح جنگی است و اکنون ما در جنگ معنوی، اعتقادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در دفاع مقدس هشت سال جنگ بر ما تحمیل شده بود، اکنون نیز در جهاد بزرگی قرار داریم که مستقیم به ایمان و اعتقادات مردم حمله شده است، گفت: هدف دشمن حمله به بصیرت مردم به روش‌های گوناگون و خطرناک است و برای مقابله با این جنگ راهی جز دفاع نداریم که راه‌حل آن استفاده از ظرفیت نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود افزود: نماز جمعه یکی از قرارگاه‌های جنگ نرم بوده که قرارگاهی برای ایمان ما است.

وی با ابراز اینکه همیشه قرارگاه میدان جنگ هر کدام یک فرمانده خاص برای خودش دارد و فرمانده اصلی این قرارگاه فرهنگی امام جمعه شهر است که چراغ راه را نشان می‌دهد، گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی و مرکز فرهنگی هر شهر بوده و جایی است که در آنجا هدایتگری انجام می‌گیرد و این هدایتگری فقط سیاسی نبوده بلکه فرهنگی را نیز در کنار خود دارد.

هدایتگری فرهنگی بیش از هدایتگری سیاسی در نماز جمعه بیان می‌شود
وی متذکر شد: در نماز جمعه هدایتگری فرهنگی را از هدایتگری سیاسی بنیانی‌تر می‌دانیم؛ زیرا فرهنگ و اخلاق مردم بسیار مهم است و اگر آن اصلاح شود به تبع آن مسائل سیاسی هم حل خواهد شد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه طی چند سال گذشته در نماز جمعه‌ها مسئله سبک زندگی اسلامی به گونه‌ای مطرح می‌شود، افزود: باید این گفته سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف بیان شود و فقط عنوان گفته نشود.

نشانه روی دشمن روی ایمان مردم ایران است
وی با تاکید به اینکه هدف دشمن تغییر سبک زندگی مسلمانان مخصوصاً ایران است که شبیه خود کنند از این رو امام جمعه باید روی این موضوع بسیار کار کند، گفت: همیشه عنوان سبک زندگی اسلامی فقط عنوانی بیان شده در حالی که باید در ابعاد مختلف و دیدگاه‌های مختلف و به زبان تمام اقشار جامعه گفته شود.

وحدت را باید جایگزین اختلافات کرد
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه نماز جمعه حافظ ایمان مردم است و باید مردم را به سمت تدین شدن سوق دهد، گفت: در نماز جمعه باید بتوان وحدت را جایگزین اختلاف و بیان لیّن و شیوه رسا صحبت کردن را به جای بدبینی مطرح کرد.

وی افزود: برکات نماز جمعه همیشه در کشور جاری بود؛ زیرا تمام اقشار مردمی در نماز جمعه حاضر شده و مخاطب امام جمعه هستند.
روابط عمومی‌ها تلاش کمی در رابطه با حضور سازمان‌ها در نماز جمعه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تقویت پایگاه‌های مقاومت نماز جمعه‌ها بیان کرد: زیرا در رابطه با ساماندهی حضور جامعه در نماز جمعه تلاش کم شده است به طور مثال به عنوان روابط عمومی آیا می‌توانید ادعا کنید که چند برنامه تشویقی جهت حضور کارکنان خود در نماز جمعه برپا کرده‌اید.

امام جمعه تبریز افزود: باید روابط عمومی‌ها برنامه‌ریزی مناسب همچنین تشویق‌های معنوی اثرگذار داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه نماز جمعه مرکز عبادت و آگاهی معنوی و سیاسی است که موجب نلغزیدن و راه کج نرفتن و به زانو در نیامدن یک ملت می‌شود، گفت: اغلب شکست‌هایی که در صحنه سیاسی دنیا برای ملت‌ها مشاهده می‌کنید از عدم بصیرت و ناآگاهی نشأت می‌گیرد.

بصیرت و آگاهی جامعه را ضد ضربه می‌کند
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها که ناخواسته به دشمن کمک نکند زیرا آگاهی نباشد مردم سهواً به دشمن کمک می‌کنند، افزود: آگاهی، معرفت یک ملت را ضد ضربه می‌کند و از این رو نماز جمعه پایگاه معنویت بوده و ائمه جماعت نیز هدایتگر این قرارگاه باشند.

وی یادآور شد: نماز جمعه نباید با سخنرانی و طولانی باعث از بین رفتن حوصله مردم شود بلکه از این منبر بی‌نظیر باید استفاده کرد.

گرفتن نماز جمعه از مردم لطمه بزرگی به نظام است
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه اگر نماز جمعه از انقلاب و نظام گرفته شود، قطعاً شکست بزرگی برای نظام خواهد بود و لطمه بزرگی نظام خواهد دید، گفت: باید قدردان مردمی بود که برای حفظ و هویت نظام از تفریح روز تعطیل خود زده و خود را به نماز جمعه می‌رساند.

روحانیون و افراد متدین خود را از جامعه دور نگه داشته‌اند
وی با بیان اینکه طبق سفارشات ایام ۲۴ ساعته باید در سه بخش تامین معاش، عبادت و تفریح و گردش سالم سپری شود، گفت: برادران و خواهران حزب الهی همیشه گلایه از بدحجابی جامعه دارند در حالی که خودشان را از جامعه دور نگه می‌دارند؛ چرا باید در پیاده‌روی خانوادگی یک روحانی شرکت نکند و خود را از جامعه دور نگه دارد و بعد ادعا کند جامعه پر از بی‌حجابی است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: حضور یک نفر بیشتر در نماز جمعه منجر به عصبانیت بیشتر دشمن خواهد بود، البته چه خوب که حضور جوانان بیشتر در این نماز دیده شود.

وی به تمرکز روی دانش‌آموزان جهت حصور و آشنایی با نماز جمعه تاکید کرد و گفت: ما با دانش‌آموزان کار داریم و باید هدف اصلی تیپ جوان باشد که بتوانند با نماز جمعه خوی و انس گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نباید گلایه کرد که با حضور کودکان در نماز جمعه سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود؛ زیرا باید چشم کودکان با این فضا آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید در زیر مجموعه‌های ادارات خود برنامه‌های تشویقی داشته باشند به طور مثال از خطبه‌های هر هفته نماز جمعه سؤال تهیه کنید و به کسی که پاسخ درست گفت، جایزه دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: